Jak cvičit dřepy s činkou

Jste začátečník a hledáte rady jak správně cvičit dřep s činkou nebo už máte nějaký ten rok posilování za sebou a chcete si přečíst názor někoho jiného jak správně cvičit dřepy?

Tak to jste na správné místě.

Jmenuji se Tomáš Pavliš a jsem bývalý reprezentant ČR v silovém trojboji - federace IPF. Jelikož vyrábím posilovací stroje, rozhodl jsem se pro vás popsat dané cviky, přičemž si dnes rozebereme cvik dřep s činkou.

Můj nejlepší soutěžní pokus ve dřepu byl 300kg. (viz. fotka)

dřep s činkou, powerlifting, silový trojboj, posilování, dřep, jak správně cvičit dřepy

Mé popsání cviku a techniky berte pouze jako můj osobní pohled na daný cvik - nikomu ho nevnucuji.

Dřep patří mezi zaručeně nejlepší cvik pro rozvoj stehenních svalů - zkrátka dřep ničím nenahradíte. Společně s benčpresem a mrtvým tahem patří dřepy mezi top 3 cviky pro zpevnění celého těla. Prevencí před zraněním u tohoto cviku je správná technika a pozvolné tempo při zvyšování závaží. Hodně lidí si myslí, že má silné stehenní svaly a proto si přidávají závaží, na které není jejich tělo připravené. Pak často vidíme dřepy, které nejsou dostatečně hluboké nebo velmi špatné držení těla - velké předklony.

Technické provedení dřepu

Uchopíme činku na trapézy, rozteč mezi chodidly je stejná nebo o něco málo větší než je šířka ramen. Chodidla vytočíme asi o 20-30° ven. Zpevníme tělo, pohled stabilizujeme na jedno místo (buď před sebe nebo nahoru, nikdy ne dolů) a s nádechem pomalu sjíždíme až do dřepu co nejhlouběji nás to pustí. Chodidla musíme udržet celou plochou na zemi, kolena po celou dobu držíme od sebe (nedovolme aby nám šla k sobě), při vracení do původní polohy (při záběru) vydechujeme.