Jak cvičit dřepy s činkou

Jste začátečník a hledáte rady jak správně cvičit dřep s činkou nebo už máte nějaký ten rok posilování za sebou a chcete si přečíst názor někoho jiného jak správně cvičit dřepy?

Tak to jste na správné místě.

Jmenuji se Tomáš Pavliš a jsem bývalý reprezentant ČR v silovém trojboji - federace IPF. Jelikož vyrábím posilovací stroje, rozhodl jsem se pro vás popsat dané cviky, přičemž si dnes rozebereme cvik dřep s činkou.

Můj nejlepší soutěžní pokus ve dřepu byl 300kg. (viz. fotka)

dřep s činkou, powerlifting, silový trojboj, posilování, dřep, jak správně cvičit dřepy

Mé popsání cviku a techniky berte pouze jako můj osobní pohled na daný cvik - nikomu ho nevnucuji.

Dřep patří mezi zaručeně nejlepší cvik pro rozvoj stehenních svalů - zkrátka dřep ničím nenahradíte. Společně s benčpresem a mrtvým tahem patří dřepy mezi top 3 cviky pro zpevnění celého těla. Prevencí před zraněním u tohoto cviku je správná technika a pozvolné tempo při zvyšování závaží. Hodně lidí si myslí, že má silné stehenní svaly a proto si přidávají závaží, na které není jejich tělo připravené. Pak často vidíme dřepy, které nejsou dostatečně hluboké nebo velmi špatné držení těla - velké předklony.

Technické provedení dřepu

Uchopíme činku na trapézy, rozteč mezi chodidly je stejná nebo o něco málo větší než je šířka ramen. Chodidla vytočíme asi o 20-30° ven. Zpevníme tělo, pohled stabilizujeme na jedno místo (buď před sebe nebo nahoru, nikdy ne dolů) a s nádechem pomalu sjíždíme až do dřepu co nejhlouběji nás to pustí. Chodidla musíme udržet celou plochou na zemi, kolena po celou dobu držíme od sebe (nedovolme aby nám šla k sobě), při vracení do původní polohy (při záběru) vydechujeme.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení